Elektriauto energiakulu ja sõiduulatus

Kui kaalute elektriauto ostmist, on sõiduulatus kindlasti üks asi, millele enne valiku tegemist palju mõtlete. Neil, kellel on elektriautodega vähe varasemaid kogemusi, võib kogu sõiduulatuse ja neljatähelise lühendi (WLTP) teave kergesti segadusse sattuda.

Garantii

Mõisted

Uus WLTP mõõtmismeetod elektriautode energiakulu mõõtmiseks on varasemate mõõtmismeetoditega võrreldes realistlikum ja täpsem ning pole ebatavaline, et elektriautode kasutajad raporteerivad praktikas paremaid töökaugusi kui väljatoodud WLTP näitaja.

WLTP sõidutsükkel koosneb mitmest erinevast testist. Tuleb märkida, et mõned neist ei sobi põhjamaade tingimustega optimaalselt. Oluline on siinkohal näiteks see, et turunduses laialdaselt kasutatav “WLTP kombineeritud” sõidutsükkel hõlmab ka kuni 130 km/h sõitu, mis on ebareaalne ja paljudel põhjamaade teedel keelatud. Sõidutsükkel “WLTP city” on teine ​​variant, mis üldise kogemuse järgi tavakasutusele paremini vastab. Meie tehnilistes andmetes on alati märgitud nii WLTP kombineeritud kui ka WLTP linn.

Garantii

Katsetage sõiduulatust ise

Teie valitud elektriauto sõiduulatus ei vasta alati deklareeritud WLTP sõiduulatusele. See on tihedalt seotud inimese sõidustiiliga. Igaüks, kes kasutab autot peamiselt linnas sõitmiseks, märkab kõige sagedamini, et igapäevases kasutuses on sõiduulatus selgelt pikem kui tehnilistes näitajates kirjeldatud. Samamoodi kogevad autoomanikud, kes sageli kiirteel suurel kiirusel sõidavad, et sõiduulatus on väidetust lühem. Katsetades sõiduulatust oma sõidustiiliga, näete, kui kaugele jõuate sõita, enne kui elektriauto laadimist vajab.

Garantii

Oluliselt madalamad auto kasutuskulud

Kui teil on kodus korralik kodulaadija, on teie elektriauto igal hommikul laetud ja samal ajal saate kasu kulude kokkuhoiust. Kui sõidad enamasti ainult kodus laetud elektri energiaga, on kilomeetri hind kordades väiksem võrreldes fossiilkütusega autodega sõitmisel. Arvutused näitavad ka, et auto hoolduskulud kokku on elektriautodel väiksemad kui fossiilkütustel töötavatel autodel.

Garantii

ETTEVÕTTE VÄÄRTUSED

Oluline on teadvustada, et elektriauto elektritarbimist mõjutavad paljud välistegurid. Mõned neist on hästi tuntud. Esimene on sõidustiil. Ka elektriauto puhul on oluline sõita ühtlaselt ja ennetavalt ning vältida kiiret kiirendamist ja vastavalt tugevat pidurdamist, kuna see suurendab elektritarbimist. Nagu kõigi autotüüpide puhul, mõjutab tarbimist ka auto kaal – mida raskemini auto on koormatud, seda kallim on sellega sõita. Samamoodi on tarbimine kõrgem kõrgetel autodel – ja vastavalt väiksem madalatel aerodünaamilistel autodel.

Suure kiiruse eest tuleb muidugi maksta lisatasu ning üle 100 km/h kiirusel on näha, kuidas elektriauto sõiduulatus mööda maanteed väheneb. Samal ajal väheneb tarbimine tunduvalt kiirusel 80 km/h. Samamoodi saab mäest alla sõites ja kiirust vähendades nautida seda, et sõiduulatus suureneb – auto laeb isegi allamäge veeredes. Sõiduulatuse taastumine toimub ka pidurdamisel ja samal ajal suurendab see veidi sõiduulatust.

Garantii

Rehvid

Auto rehvidel on suur mõju auto sõiduulatusele. Kergesti veerev madala veeretakistusega rehv kulutab vähem energiat.

Piisav rehvirõhk on samuti oluline tegur rehvi veeretakistuse vähendamisel. Paljud inimesed sõidavad liiga madala rehvirõhuga ja eriti külma ilmaga, kui rehvirõhk langeb, siis see suurendab veeretakistust – ja seega ka sõiduulatust. Seetõttu peaksite pidevalt kontrollima, kas rehvides on piisav rõhk.

Rehvivalik mõjutab ka sõiduulatust. Näiteks pakuvad lamellrehvid madalamat veeretakistust kui naastrehvid ja suverehvid veerevad kergemini kui talverehvid üldiselt. See on ka üks põhjus, miks elektrisõidukite omanikud kogevad erinevatel aastaaegadel sageli erinevaid sõiduulatusi.

Kuidas saame aidata?

Auto mudel

Valige jaemüüja

Valige jaemüüja

Teie kontaktandmed

Me ei edasta teie meiliaadressi, vaid saate Maxuse automargi kohta teavet ainult meie edasimüüjatelt. Lisateavet isikuandmete kaitse kohta leiate siit.